Fanpage na Facebook dla firm - warto skorzystać?

aSocial media dla firm - nowa usługaTak, jak kiedyś wszyscy robili strony internetowe, tak obecnie wszyscy chcą prowadzić firmowe fanpejdże. Skąd ten efekt? Jak...wszyscy wiemy, popularność Facebooka jest bardzo duża, pojawia si

Fanpage na Facebook dla firm - warto skorzystać? kampanie social media
Wykorzystaj social media do tego, żeby pozyskać nowych klientów. Wejdź na lepszy poziom kontaktu z klientami, zadbaj o znaczenie twojej firmy w internecie. Chcesz wiedzieć więcej?

Social media dla firm - nowa usługa

Tak, jak kiedyś wszyscy robili strony internetowe, tak obecnie wszyscy chcą prowadzić firmowe fanpejdże.

Skąd ten efekt? Jak...wszyscy wiemy, popularność Facebooka jest bardzo duża, pojawia się więc idea, by wykorzystać to narzędzie do prowadzenia biznesu. Możemy z pomocą tego kanału promować swoje usługi, tworzyć bazę klientów, dbac o swój PR w internecie. Ale trzeba to robić dobrze. Niestety, nie wszystkie firmy oferujące usługę prowadzenia firmowego fanpejdża, mają odpowiednie przygotowanie i doświadczenie. Wiele z nich nie zatrudnia nawet porządnych copywriterów, obeznanych w social media. To, co wydaje się łatwym sposobem na zarobienie, może być gwoździem do trumny. Zamiast zyskać na wizerunku, można bardzo sporo stracić, lub po prostu wyrzucić pieniądze w błoto.


Zjawisko social media marketing

Social media marketing: jest to (pl. marketing w mediach społecznościowych) - zjawisko polegające na zdobywaniu uwagi oraz generowaniu ruchu internetowego przy pomocy serwisów społecznościowych. Do promocji marki wykorzystuje się takie portale społecznościowe jak Facebook, Twitter, LinkedIn, Yelp, Youtube czy blogi. Media społecznościowe w ostatnim czasie odgrywają coraz większą rolę w działaniach marketingowych wielu firm, ze względu na fakt, że są łatwo dostępne dla wszystkich, którzy mają dostęp do internetu. Social media marketing umożliwia bezpośredni dostęp do pożądanej grupy docelowej, a dodatkowo obniża koszty działań marketingowych.

Social Media Marketing wykorzystuje zaangażowanie klienta na portalach społecznościowych, wobec marki lub produktu. Głównym celem działań z zakresu Social media marketing nie jest efekt sprzedażowy, ale budowanie wizerunku marki. Materiały do kampanii marketingowych tworzy się, nie tylko po to by zdobyć uwagę klienta, lecz przede wszystkim w celu zachęcenia go do dzielenia się nimi ze swoimi znajomymi. Skutkuje to zwiększeniem wiarygodności przekazywanej treści, gdyż pochodzi ona z zaufanego źródła.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Social_media_marketing


O (nie)prawidłowym używaniu social media

Media społecznościowe to często wałkowany temat. Mówi się wiele o tym jakie dają możliwości, mówi się także o niebezpieczeństwach.

Profil na Facebooku ma prawie każdy. Niewielu niestety zamieszcza tam materiały w sposób przemyślany - zdjęcia dzieci, domów, aut, fotki z wakacji, z imprez. Lajkowanie bezsensownych treści , itd to co umieszczamy na fejsie, ma znaczenie w "realu". Jeśli wysyłamy CV, bo chcemy mieć pracę, możemy być pewni, że zanim szef nas przyjmie, to sprawdzi nasz profil. Czy jest się czego obawiać?
Jeśli nie publikujemy wszystkiego jak leci, nie dajemy lajków gdzie popadnie, to powinniśmy czuć się bezpieczni. Jednak każdy może dowiedzieć się co lubimy, na jaką partię głosujemy, jakie są nasze poglądy, na co wydajemy pieniądze, na jakim standardzie żyjemy, jakie mamy zwierzęta/dzieci/partnerów...

To są treści prywatne. I w tej sferze powinny takie pozostać. Pamiętajmy, że to świadczy o nas, możemy byc potencjalnie bardzo dobrymi pracownikami, jednak jeżeli na swojej tablicy źle wyrażamy się o swoim poprzednim pracodawcy (lub co gorsza - o obecnym) to może nam zamknąć drzwi do kariery. Tak więc - publikujmy treści w portalach społecznościowych w sposób bardziej przemyślany - to się opłaci.