Lokale biurowe

e pracy pracowników...administracyjnych instytucji lub firmy albo administracyjna instytucja, wykonująca właściwe sobie prace urzędnicze. Podstawowe typy pomieszczeń pracy biurowej: pomieszczenia indywidualne biuro kombi

Lokale biurowe Odpowiednio wybrane dla naszej firmy może mieć ogromne znaczenie w przyszłej działalności i rozwoju. Dlatego warto kierować się jakością.

Z wikipedii

Biuro (fr. bureau) to miejsce pracy pracowników...administracyjnych instytucji lub firmy albo administracyjna instytucja, wykonująca właściwe sobie prace urzędnicze.

Podstawowe typy pomieszczeń pracy biurowej:

pomieszczenia indywidualne
biuro kombi1
wnętrza grupowe
wnętrze wielkoprzestrzenne.

Ilość powierzchni biura jako zespołu pomieszczeń służących pracownikom biurowym pracującym na stałe w biurze przypadająca na jedną osobę oznacza poziom zaludnienia biura.2

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Biuro


Biurowe BHP

Wspominałam już niejednokrotnie o tym, że nie tylko w branżach uznanych powszechnie za niebezpieczne (np. budownictwo) może dojść do wypadku. Reguły BHP dotyczą również pracy biurowej.

Trochę już o tym pisałam, przy omawianiu zagadnienia w dziedzinie edukacji. Zaznaczam jednocześnie, że nie jestem specjalistką z branży, a moich tekstów nie należy traktować, jako źródło wiarygodnych informacji na temat na BHP. Są to po prostu przemyślenia, które czasami są bardzo luźno związane z tematem. Wracając do pracy biurowej. To co pozwala zaliczyć pracę do pracy biurowej, to postawa siedząca. Nie chodzi tutaj o pracę sensu stricto umysłową, ale właśnie o pozycję, jaką w trakcie wykonywania różnych czynności, przyjmujemy. Jest to dość racjonalne - przecież nie powiemy o dziewczynie roznoszącej ulotki, albo o ochroniarzu, że wykonuje pracę biurową :). Ale facet, którego zajęcie polega tylko na śledzeniu widoku z kamer ( a wiadomo, że taka osoba zazwyczaj zajmuje pozycję siedzącą), z punktu widzenia BHP ma pracę biurową. Cóż, nie zawsze kwalifikacja musi być bezbłędna.


Miejsce na dokumenty

Archiwizacja dokumentów to jest ciekawy temat. Mam jeszcze kilka fajnych informacji.

Archiwizacja w skrócie polega na zabezpieczaniu i katalogowaniu dokumentów. Magazynuje się takie akta, które nie mają w danej chwili wartości użytkowej, ale z powodu wymogów prawa, lub inne, dobrze jest je zachować. Miejscem magazynowania takich akt, jest archiwum. Wielkie instytucje, bądź duże firmy posiadają własne archiwa. Kolejna kwestia też jest związana z omawianym tematem.

Katalogowanie i zbieranie dokumentów ma swoje bardzo ważne przyczyny. Gdy posiadamy duże przedsiębiorstwo, to są nam niezbędne w wypadku, kiedy zażąda ich jakiś urząd. Nie chodzi jedynie o faktury, czy też rachunki. Istotne są wszelkie inne dokumenty. Jeżeli nie potrafimy poradzić dać sobie rady sami, należy znaleźć firmę zewnętrzną, która uporządkuje to za nas. Równie interesującym i podobnym tematem jest też to co opiszę następnie.

Co zrobić kiedy mam w firmie bardzo dużo faktur, które nie są mi już potrzebne ale z uwagi na wymogi prawne muszę je przechowywać? Chyba najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest zorganizowanie sobie archiwum - aczkolwiek robienie tego we własnym zakresie pociąga za sobą spore koszty. Tak więc lepiej i taniej jest to przekazać do firmy zewnętrznej. Podobnie ma się następna sprawa.

Ciekawe prawda? Myślę, że jeszcze poruszę te zagadnienia w kolejnych artykułach.


Zabezpieczanie biura firmy

Każdy z nas chce czuć się bezpiecznie - zarówno we własnym mieszkaniu, jak i w miejscach publicznych. Coraz chętniej miasta instalują systemy monitorujące, jednak nie zawsze za ich pomocą można znaleźć sprawcę napadu, czy tez pobicia. Czasami jakość nagrań jest zbyt niska, by nie było żadnych wątpliwości. W takim razie, czy montowanie takich systemów nie daje nam tylko jedynie} złudnego poczucia bezpieczeństwa?

Nie. Już sama jeśli chcemy założyćogólnego bezpieczeństwa rzeczywiście się poprawia.