O silniku i ważnych kwestiach

ieje się tak na przykład wówczas, gdy wzięli udział w wypadku drogowym. Jeżeli posiadają ubezpieczony samochód, to będą mogli skorzystać z fachowej pomocy już na miejscu wypadku. Trzeba jednak pamiętać, że wypłata środków z tytuły

O silniku i ważnych kwestiach

Wypłata ubezpieczenia samochodowego

Posiadanie ubezpieczenia samochodu jest bardzo ważne z uwagi na to, że właściciele samochodów czasami potrzebują pomocy podczas użytkowania samochodu. Dzieje się tak na przykład wówczas, gdy wzięli udział w wypadku drogowym. Jeżeli posiadają ubezpieczony samochód, to będą mogli skorzystać z fachowej pomocy już na miejscu wypadku. Trzeba jednak pamiętać, że wypłata środków z tytuły ubezpieczenia będzie możliwa wówczas, gdy osoba ubezpieczona udowodni, że do wypadku nie doszło z jej winy. W przeciwnym razie będzie musiała samodzielnie pokryć koszty naprawy samochodu. Natomiast w sytuacji, gdy ubezpieczyciel nie będzie miał żadnych wątpliwości, to zajmie się naprawą samochodu swojego klienta i dostarczy pod jego adres zamieszkania już naprawiony samochód.


Przechowywanie części samochodowych

Przydatne każdemu kierowcy części samochodowe mogą być przez niego przechowywane w garażu lub w domowej przybudówce. Dzięki temu domowy mechanik będzie mógł dokonywać różnych napraw samochodowych. Do takich przydatnych części samochodowych można zaliczyć lusterka samochodowe i wycieraczki oraz paski klinowe i różnego rodzaju śrubki. Do ich użytkowania przydadzą się śrubokręty i różne sprzęty mechaniczne. Na pewno każdy właściciel samochodu, zwłaszcza takiego, który wymaga częstych napraw posiada dużą liczbę różnych części samochodowych. Może po nie sięgać zawsze, kiedy stają się mu naprawdę potrzebne. W razie braku dostępu do takich części może dokonać ich zakupu w tanim sklepie motoryzacyjnym lub w komisie samochodowym.


Opony rowerowe

Opony rowerowe
Oznaczenia opon rowerowych

Oznaczenia informujące o rozmiarze opony znaleźć można na jej bocznej ściance. Obecnie rozmiary wszystkich opon rowerowych podawane są zgodnie z europejskim standardem ETRTO (European Tire and Rim Technical Organization)13. Format takiego zapisu to xx-xxx, gdzie dwie pierwsze cyfry oznaczają zewnętrzną szerokość opony w milimetrach, trzy pozostałe to wewnętrzna średnica opony także w milimetrach.

Ponieważ wielu użytkowników jest przyzwyczajonych do tradycyjnych oznaczeń calowych podawany jest też rozmiar w calach, który ma postać zapisu A x B, gdzie pierwsza grupa cyfr to zewnętrzna średnica opony, a druga grupa to zewnętrzna szerokość. Spotyka się też oznaczenia calowe w postaci A x B x C, gdzie pierwsza grupa cyfr to zewnętrza średnica opony, kolejna grupa to wysokość opony, a ostatnia grupa to jej szerokość.

Stosuje się też oznaczenia francuskie w milimetrach według formatu CCC x CCL, gdzie pierwsze trzy cyfry to zewnętrzna średnica, kolejne dwie cyfry to zewnętrzna szerokość, a litera jest dodatkowym oznaczeniem umownym.

Należy zwrócić uwagę, że calowe i francuskie oznaczenia podawane są dla zewnętrznej średnicy opony. Nie koresponduje to ze średnicą obręczy (felgi). Oznaczenia ETRTO podawane są dla wewnętrznej średnicy, co gwarantuje właściwe dobranie opony i obręczy.
Stosowanie opon w kolarstwie
W rowerach górskich bywają stosowane opony bezdętkowe. Wymagają one specjalnych obręczy, ale ze względu na brak dętki masa całego zestawu jest nieco mniejsza. W innych typach rowerów niż górskie nie używa się zestawów bezdętkowych, gdyż większe ciśnienie w oponach powodowałoby wypychanie opony z obręczy. Aby uzyskać szczelność opony bezdętkowej przy ciśnieniach praktykowanych w rowerach szosowych trzeba by zastosować bardzo małe różnice wielkości opony i obręczy. Wiązałoby się to ze znacznymi trudnościami przy zakładaniu i zdejmowaniu opony14.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna