Usługa mystery shoppingu. Na czym polega

filie w wielu miejscach korzystają z usługi tajemniczego klienta, aby sprawdzić czy fili spełnia ich wymagania i standardy. Samo badanie jest wykonywane w tajemnicy przed pracownikami aby nie sfałszować wyników badania. Przebi

Usługa mystery shoppingu. Na czym polega

O badaniu tajemniczego klienta w praktyce

Badanie opinii klientów danej firmy może przynieść bardzo ciekawe wartościowe informacje o działaniu danego miejsca. Duże firmy mające filie w wielu miejscach korzystają z usługi tajemniczego klienta, aby sprawdzić czy fili spełnia ich wymagania i standardy.

Samo badanie jest wykonywane w tajemnicy przed pracownikami aby nie sfałszować wyników badania. Przebieg badania jest dość prosty. We wskazane miejsca przyjeżdża przedstawiciel firmy marketingowej i udając zwykłego klienta chodzi czy to po sklepie, czy zamawia jakąś usługę. Wszystkie swoje spostrzeżenia spisuje i przesyła wyniki do centrali, gdzie są one przesyłane dalej do klienta.


O produktach nastawionych pod potrzeby klienta

Targetowanie produktu- niby prosta sprawa: klient potrzebuje danego produktu, a my mu go dostarczamy. Proste i przejrzyste założenie jednak jest dość trudne w realizacji. Ponieważ trzeba zadbać o to, aby produkt był dostępny dla takiego klienta w miejscach w których robi zakupy.

Trzeba jeszcze produkt reklamować w radiu i telewizji, której słucha i ogląda nasz 'target'. Można też pokusić się o marketing szeptany i zachęcić klienta do kupna naszego produktu. Sposobów jest wiele, ale na każdym etapie promocji coś może pójść nie tak.


Dlaczego warto zatrudnić tajemniczego klienta?

Z roku na rok coraz większym uznaniem wśród osób nie tylko z działu marketingu, ale także i wśród pracodawców czy osób odpowiedzialnych za zasoby ludzkie w firmach, cieszy się tak zwany mystery shopping. Jest to metoda, która pozwala na sprawdzenie, czy potencjalny klient byłby obsłużony przez zatrudnioną załogę na najwyższym możliwym poziomie. Badania mystery pozwalają skorygować niektóre zachowania załogi lub też przeprowadzić zmiany personalne.

Tak zwany tajny klient ma za zadanie udawać zainteresowanie zakupem określonego towaru czy usługi. Najczęściej później raportuje on swoją pracę w jakiś sposób i na tej podstawie wydawane są opinie co do pracy zatrudnionej załogi. Jest to na pewno skuteczna metoda pozwalająca na sprawdzenie efektywności i zaangażowania wśród pracowników.